dinsdag 25 juli 2017

Zomercolumn Trouw, 22 juli

Liefde

Mijn dochters en ik die hand in hand de stad uitwandelen, op weg naar het feest, hoe we om de beurt het blauwe bolletje van Google-maps bestuderen, of aan iemand de weg vragen naar het dorp waar we zijn moeten, en steeds tegen elkaar zeggen dat de mensen hier allemaal zo aardig zijn.
Hoe ik dagenlang schrijf over een ik-figuur die in een wormgat zit, en van het ene naar het andere tijdvak moet zien te komen en hoe ik al die dagen ’s middags en ‘s avonds de bloemkoolsoep eet die mijn moeder voor mij gemaakt heeft.
De vrouw voor me bij de kassa van de Etos, - waar ik sta met een fles luizenlotion -, die een zwangerschapstest koopt en steeds opnieuw vraagt hoe ze de test precies moet gebruiken. Hoe de rij achter haar steeds langer wordt, maar de medewerkster geduldig uit blijft leggen op welke manier ze de staaf in haar ochtendurine dient te stoppen. “Nee, niet de hele staaf, mevrouw.”
Bij de visboer een hoogzwangere vrouw in een strakke zwarte jurk, op hoge hakken, en een jongeman die haar omarmt. Ze nemen twee stukjes witte vis.
Mijn vriendin vraagt of ik getuige wil zijn bij haar huwelijk deze zomer.
Een mailtje van iemand die schrijft dat het hem fijn lijkt me weer te zien.
Hoe ik met de buurvrouw en een stoet kinderen onze maandagavondwandeling door het park maak, en we onderweg kikkersprongen doen, of een stukje hinkelen, samen toekijken hoe jong en oud zich keer op keer van de grasheuvel laat rollen.
Voor het slapengaan het eindeloze kammen met de luizenkam. Het geluk als er we er weer eentje te pakken hebben. Hoe we met z’n drieën in de wasbak turen en onze vangst tellen. Grootmoeder luis, moeder luis, kindjes luizen, eitjes nog.
Duizend vlechtjes in het haar van de twaalfjarige vlechten omdat ze krullen moet hebben voor de eindmusical op school.
Met mijn broer naar een appartement voor mij gaan kijken, dat om de hoek van zijn straat blijkt te zitten. Het vertrouwde idee dat hij en ik in dezelfde buurt wonen en ik maar een gil zou hoeven geven
De vrouw, op het feestje in het dorp, die aanbiedt mij en de meisjes terug naar huis te brengen. Hoe we ’s avonds laat in een auto zitten met zeven stoelen vol kinderen, en ik helemaal achterin mijn zevenjarige zie knikkebollen.
Over de liefde die ik tegenkom, kan ik eindeloos doorschrijven, merk ik. Liefde is overal.  Je moet er alleen even op letten.


1 opmerking:

Dilek Kolat zei

Hallo allemaal, dit is het mooiste wat ik ooit in mijn hele leven heb meegemaakt en ik moet dit geweldige getuigenis delen. Ik wil alleen maar Dr.Amiso bedanken voor het nemen van tijd om me te helpen de betovering uit te spreken die mijn ex-minnaar terugbrengt die plotseling na zes maanden van verloving interesse in me verloor, maar vandaag zijn we getrouwd en gelukkiger dan nooit tevoren. Ik was echt verbijsterd en geschokt toen Anne begon te smeken om vergeving en voor mij om hem terug te accepteren. Ik heb echt een tekort aan woorden en ik weet niet hoeveel ik mijn waardering aan je moet overbrengen Dr. Miso, je bent een God gestuurd om de gebroken relatie te herstellen. Hij geniet er enorm van om mensen te helpen hun verlangens te bereiken, ware liefde te vinden, Als je een probleem hebt en je bent op zoek naar een echte en echte tovenaar om dat probleem voor jou op te lossen Probeer de grote Dr.Amiso vandaag, voor kanker of echtscheidingszaken, Job promotie en succes, gezondheidsproblemen of huwelijksproblemen, wil je erkenning krijgen in de wereld, rechtszaken winnen, je bedrijf weigert je te betalen, wat voor problemen dan ook, stop met huilen, ik ontdekte dat het nemen van zijn kruidengeneeskunde de beste is. hun ex-geliefden terugkrijgen, misbruikrelaties stoppen, succes vinden, geluk aantrekken, zielsverwanten vinden en meer. Neem vandaag nog contact op met hem en laat hem je de wonderen en verbazing van zijn Love Spell-systeem tonen. Hij levert de beste resultaten op het gebied van echte spreuken. Stuur een e-mail naar Dr.Amiso op herbalisthome01@gmail.com